Tuesday, March 8, 2016

~8.3.2016~




~8.3.2016~

Harini 8.3.2016...merupakan hari wanita buat semua yang bergelar wanita...Tapi...harini jugak merupakan tarikh kelahiran arwah abg zamku...Allahyarham Zamri Zaid yg sudah meninggalkan kami sekeluarga hampir 4 tahun setelah kembalinya beliau 2 hari ke Malaysia daripada menunaikan umrah bersama keluarga pada tahun 2012...



X sempat diri ini melawat arwah utk kali terakhir utk duduk.berbual.mendengar sgl pengalaman arwah di sana...tatkala.berita yg mengejutkan aku terima pada waktu subuh tgh bersiap utk pergi kerja...rasanya jantung aku saat tuh..bagaikan terkeluar terhenti saat itu jugak...Arwah merupakan seorang abg...yg sgt manjakan adik2...sejak kecil mmg dialah yang belikan aku baju raya sedondon dgn adik aku Sara...sampai ke sudah penyakit sedondon ni mcm terbwk2 sampai ke tua... :)
wink emoticon



Sampailah saat aku mendirikan rumahtangga...arwahla jadi tulang belakang.majlis kenduri aku :)dialah yang uruskan separuh dari usaha kami sekeluarga utk menguruskan kenduri perkahwinan aku...ya...kawin pd usia muda...yg. tdk memungkinkan aku mengeluarkan wang wlupon RM1 utk belanja perkahwinan...Arwah dan abg2 yg lain serta kakak2 aku yg menguruskan baju sedondon kami sekeluarga...dan segala persiapan kenduri yg lain...syukur sgt dipermudahkan segalanya...




kak ju yg sgt tabah kini tanpa arwah, tlh menerajui bisnes nya sendiri serta dpt mengembangkan lagi bisnes mereka selama ini..."Manjadda Wajadda"!!Percayalah pada rezeki Allah...Allah tidak akan meletakkan seseorang ditempat itu tanpa satu tujuan...tanpa hikmah yg besar bakal.berlaku...hanya percaya pada ketentuannya..InsyaAllah segalanye akan terjadi dengan izinNya...




Arwah juga merupakan chef buat kenduri perkahwinan aku pada waktu itu sehinggakan masakannya menjadi bahan mulot ramai tetamu kerana masakan gulainya yg sgt enak sampai x dpt.kami lupakan... 
frown emoticon
Segala ilmu2 masakan dari arwah byk yg diserap oleh aku dan kami adik beradik...



Semangat arwah yang x pernah mengalah dalam.bisnes mmg buat aku kagum...kerana beliau merupakan seorang abg yg bertanggungjwab kerana tidak pernah melupakan utk uruskan mak...abah...dan adik2...




Ya Allah...rindunya badan arwah tempat aku bumbum dibahunya utk.bermanja...rindu utk aku berceloteh menahan gelak jenakanya...Semoga arwah tenang di sana...




Ya Allah...kau tempatlah arwah abg zam kesayangan ku...dalam.golongan org yg mukmin...mis you...abg zam... 


frown emotic
Al Fatihah...

~Bila Tiba~

No comments:

Post a Comment